Ghabeljo, Heroabadi, Mirsiasy, Kamali. Study of Management Skills of Head Nurses in Selected Tehran hospital’ Wards on Quality of Patients Care of Nurses. . IJN 1988; 2 (2) :30-44
URL:
http://ijn.iums.ac.ir/article-1-1079-fa.html
قابل جو ، شفیقه هرو آبادی ، ناصر میرسیاسی ، پرویز کمالی . بررسی میزان مهارتهای مدیریت سرپرستاران بخشهای بیمارستانهای منتخب تهرانبهداری و تاثیر آن بر روی کیفیت مراقبتهای پرستاری فارغ التحصیل شاغل در بخشهای همان بیمارستانها. نشریه پرستاری ایران. 1367; 2 (2) :30-44
URL: http://ijn.iums.ac.ir/article-1-1079-fa.html
چکیده: (8385 مشاهده)
در جهان علوم هیچ علم دیگری چون مدیریت بستگی تام به نیروی انسانی ندارد و بر اساس استعدادهای بشری بنا نشده است. از آنجایی که مدیریت و اداره امور انسان ها وظیفه مشکل و پیچیده ای است. اهمیت مدیریت یک گروه از انسان های به اصطلاح "سالم" در ارتباط با انسان های دیگر یعنی "بیمار" و ارائه خدمات درمانی و مراقبتی با کیفیتی مطلوب به آنها، باعث شده که بسیاری از صاحبنظران مدیریت خود را در مقابل این سوال اساسی قرار دهند که آیا یک مدیر پرستاری توانسته است نیازهای دو انسان، یکی در نقش "دهنده خدمات درمانی" و دیگری در نقش "گیرنده همان خدمات" را بشناسد؟
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
پرستاری دریافت: 1391/1/30 | پذیرش: 1397/5/8 | انتشار: 1397/5/8