جلد 2، شماره 2 - ( 2-1367 )                   جلد 2 شماره 2 صفحات 44-30 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghabeljo, Heroabadi, Mirsiasy, Kamali. Study of Management Skills of Head Nurses in Selected Tehran hospital’ Wards on Quality of Patients Care of Nurses. . IJN 1988; 2 (2) :30-44
URL: http://ijn.iums.ac.ir/article-1-1079-fa.html
قابل جو ، شفیقه هرو آبادی ، ناصر میرسیاسی ، پرویز کمالی . بررسی میزان مهارتهای مدیریت سرپرستاران بخشهای بیمارستانهای منتخب تهرانبهداری و تاثیر آن بر روی کیفیت مراقبتهای پرستاری فارغ التحصیل شاغل در بخشهای همان بیمارستانها. نشریه پرستاری ایران. 1367; 2 (2) :30-44

URL: http://ijn.iums.ac.ir/article-1-1079-fa.html


چکیده:   (8107 مشاهده)
در جهان علوم هیچ علم دیگری چون مدیریت بستگی تام به نیروی انسانی ندارد و بر اساس استعدادهای بشری بنا نشده است. از آنجایی که مدیریت و اداره امور انسان ها وظیفه مشکل و پیچیده ای است. اهمیت مدیریت یک گروه از انسان های به اصطلاح "سالم" در ارتباط با انسان های دیگر یعنی "بیمار" و ارائه خدمات درمانی و مراقبتی با کیفیتی مطلوب به آنها، باعث شده که بسیاری از صاحبنظران مدیریت خود را در مقابل این سوال اساسی قرار دهند که آیا یک مدیر پرستاری توانسته است نیازهای دو انسان، یکی در نقش "دهنده خدمات درمانی" و دیگری در نقش "گیرنده همان خدمات" را بشناسد؟
متن کامل [PDF 10492 kb]   (1871 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری
دریافت: 1391/1/30 | پذیرش: 1397/5/8 | انتشار: 1397/5/8

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به {نشریه پرستاری ایران} می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb