پژوهش حاضر یک مطالعه زمینهای بوده است که به منظور بررسی موانع اجرای آموزش بیمار از دیدگاه پرستاران بالینی شاغل در بیمارستانهای وابسته ب دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام گرفته است. در این پژوهش 100نفر پرستار شرکت داشتهاند. ابزار که در دو قسمت تنظیم شده است: قسمت اول مربوط به مشخصات فردی واحدهای مورد پژوهش، و قسمت دوم شامل موانع اجرای آموزش بیمار در مراحل سه گانۀ فرآیند آموزش بیمار بوده است.
نتایج بررسی نشان داد که واحدهای مورد پژوهش اغلب موانع ذکر شده در هر سه مرحله از فرایند آموزش بیمار را با درصد بالایی در امر آموزش بیمار حائز اهمیت زیاد دانستهاند. همچنین آزمون آماری بین مشخصات فردی واحدهای مورد پژوهش و دیدگاه آنها در مورد اهمیت موانع اجرای آموزش بیمار، ارتباط معنی داری را نشان نداد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |