جلد 29، شماره 101 - ( شهریور 1395 )                   جلد 29 شماره 101 صفحات 23-32 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rambod M, Sharif F, Khademian Z, Javanmardi Fard S, Raiesi H. Nursing Students' Satisfaction with Supervision from Preceptors during Clinical Practice. IJN. 2016; 29 (101) :23-32
URL: http://ijn.iums.ac.ir/article-1-2300-fa.html
رامبد معصومه، شریف فرخنده، خادمیان زهرا، جوانمردی فرد سرور، رئیسی حمیده. رضایت دانشجویان پرستاری از نظارت پرسپتور در آموزش بالینی. نشریه پرستاری ایران. 1395; 29 (101) :23-32

URL: http://ijn.iums.ac.ir/article-1-2300-fa.html


استادیار دکترای پرستاری، مرکز تحقیقات مراقبت‌های روان جامعه نگر، کمیته تحقیقات دانشجویی دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شیراز، ایران. (*نویسنده مسئول) شماره تماس: 07136474258 Email: rambodma@yahoo.com
چکیده:   (1800 مشاهده)

چکیده

زمینه و هدف: دانشجوی پرستاری زمانی از آموزش احساس رضایت می‌کند که در طی دوره بالینی درگیر مراقبت از بیمار ‌شود، خود را جزئی از تیم درمان بداند و همچنین تجربه مسئولیت‌پذیری و استقلال را کسب و در واقع به پیامدهای یادگیری دست پیدا کند. مطالعه‌ حاضر با هدف بررسی رضایت دانشجویان پرستاری از نظارت پرسپتور در آموزش بالینی انجام شد.

روش بررسی: مطالعه حاضر به صورت مقطعی انجام شد. صد و دوازده دانشجوی کارشناسی پرستاری که برنامه آموزش بالینی پرسپتورشیپ را تجربه کرده بودند، در مطالعه شرکت کردند. جهت ارزیابی رضایت دانشجویان پرستاری از نظارت پرسپتور، از پرسشنامه تسهیل‌گری‌های بالینی استفاده شد. داده‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 و آزمون T-test،  ANOVAو ضریب همبستگی پیرسون تحلیل شد.

یافته‌ها: میانگین رضایت دانشجویان پرستاری از پرسپتور ۸۵.۱۸ ± ۲۵/۱۰۰ بود. بین رضایت دانشجویان از نظارت پرسپتور با سن، محل سکونت، ترم تحصیلی، طول دوره کارآموزی/ کارورزی و محل گذراندن کارآموزی و کارورزی ارتباط وجود داشت (05/0P<).

نتیجه‌گیری کلی: یافته‌ها گویای رضایت بالای دانشجویان از نظارت پرسپتور در برنامه آموزش بالین بود. بنابراین انجام مطالعات بیشتر و تاثیر این برنامه در ارتقای توانمندی دانشجویان در مطالعات آتی پیشنهاد می‌شود.

متن کامل [PDF 579 kb]   (379 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری
دریافت: ۱۳۹۵/۲/۱۱ | پذیرش: ۱۳۹۵/۵/۲۳ | انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۳

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به {نشریه پرستاری ایران} می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb