جلد 1، شماره 2 - ( 2-1367 )                   جلد 1 شماره 2 صفحات 5-14 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Maryam Alikhani, Farangis Shahpourian, Fateme Maboodian, Parviz Kamali. Defining stressor clinical activities from nursing students perception . IJN. 1988; 1 (2) :5-14
URL: http://ijn.iums.ac.ir/article-1-1074-fa.html
مریم عالیخانی ، فرنگیس شاهپوریان ، فاطمه معبودیان ، پرویز کمالی . بررسی و تعیین انواع فعالیتهای بالینی که دانشجویان لیسانس پرستاری بر حسب درک فردی خود به عنوان تجارب بالینی تنیدگی آور قلمداد میکنند. نشریه پرستاری ایران. 1367; 1 (2) :5-14

URL: http://ijn.iums.ac.ir/article-1-1074-fa.html


چکیده:   (3904 مشاهده)

  آنچه در پیش چشمهای شماست، حاصل پژوهشی است توصیفی، که بر روی 195 دانشجوی دختر سالهای دوم،سوم و چهارم لیسانس پرستاری انجام پذیرفته است. در این پژوهش پرسشنامه ای حاوی 93 سوال – هر یک از سوالها معرف یک تجربه پرستاری اولیه و اساسی – مورد استفاده قرار گرفته است. این تجارب تحت عنوان چهار گروه کلی،(یعنی مراقبتهای جسمانی از بیمار،تماسهای بین فردی با بیمار و خانواده اش، تماسهای بین فردی، با کادر آموزشی و درمانی در محیطهای کارورزی، و برخورد با عوامل محیطی، تقسیم بندی شده، و در یک مرحله، جهت پاسخگویی در اختیار واحدهای مورد پژوهش قرار گرفته است.

  یافته های پژوهش، بیانگر آن است که اولا انواع تجارب بالینی تنیدگی آور، در دانشجویان سالهای مختلف پرستاری متفاوت است. ثانیا با افزایش سالهای تحصیلی از تعداد تجارب پرستاری همراه با تنیدگی در دانشجویان کاسته می شود. به عبارت دیگر سالهای تحصیلی بر نحوه درک فردی دانشجویان از تجارب بالینی پرستاری تنیدگی آور موثر است.

متن کامل [PDF 6821 kb]   (807 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری
دریافت: ۱۳۹۱/۱/۳۰

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به {نشریه پرستاری ایران} می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb