جلد 12، شماره 18 و 19 - ( 9-1377 )                   جلد 12 شماره 18 و 19 صفحات 114-111 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (6741 مشاهده)

  پژوهش حاضر یک مطالعه زمینه­ای بوده است که به منظور بررسی موانع اجرای آموزش بیمار از دیدگاه پرستاران بالینی شاغل در بیمارستانهای وابسته ب دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام گرفته است. در این پژوهش 100نفر پرستار شرکت داشته­اند. ابزار که در دو قسمت تنظیم شده است: قسمت اول مربوط به مشخصات فردی واحدهای مورد پژوهش، و قسمت دوم شامل موانع اجرای آموزش بیمار در مراحل سه گانۀ فرآیند آموزش بیمار بوده است.

  نتایج بررسی نشان داد که واحدهای مورد پژوهش اغلب موانع ذکر شده در هر سه مرحله از فرایند آموزش بیمار را با درصد بالایی در امر آموزش بیمار حائز اهمیت زیاد دانسته­اند. همچنین آزمون آماری بین مشخصات فردی واحدهای مورد پژوهش و دیدگاه آنها در مورد اهمیت موانع اجرای آموزش بیمار، ارتباط معنی داری را نشان نداد.

متن کامل [PDF 1267 kb]   (1773 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری
دریافت: 1391/9/27 | انتشار: 1377/8/24

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.