چکیده: (9084 مشاهده)
در یک مطالعه زمینهای دیدگاههای 36 مربی و 76 دانشجوی پرستاری سال آخر در رابطه با مشکلات آموزش بالینی از طریق پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد هر دو گروه با مشکلاتی روبرو بوده اما یافته چشمگیر اینکه اکثریت هر دو گروه، در عدم حمایت از مربی/ دانشجو در موقعیت اجتماعی وآموزشی بطور جدی با مشکل روبرو بودهاند.یافتهها نشان داد الگوی آموزش بالینی و نحوه کاربرد آن بطور پراکنده و ناشناختهای شکل گرفته است. همچنین اکثریت گروه دانشجو، اهداف و خط مشی آموزش بالینی را مبهم داشتهاند. آزمون کای دو نشان داد دو گروه در 70 درصد مشکلات مطرح شده، نظرات مشابه دارند. پژوهشگر جهت حل مشکلات، «طراحی سیستماتیک در آموزش بالینی» را مطرح نموده است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
پرستاری دریافت: 1391/9/27 | انتشار: 1377/8/24