جلد 27، شماره 90 و 91 - ( آبان و دی 1393 )                   جلد 27 شماره 90 و 91 صفحات 33-43 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohamadi E, Bana Derakshan H, Borhani F, Hoseinabadi Farahani M, Pour Hoseingholi M, Naderi Ravesh N. Relationship between Nursing Students’ Achievement Motivation and Self-efficacy of Clinical Performance . IJN. 2014; 27 (90 and 91) :33-43
URL: http://ijn.iums.ac.ir/article-1-1876-fa.html
محمدی الهام، بنادرخشان همایون، برهانی فریبا، حسین‌آبادی ‌فراهانی محمد جواد، پور حسینقلی محمد امین، نادری‌روش نادره. بررسی ارتباط انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی عملکرد‌ بالینی در دانشجویان پرستاری. نشریه پرستاری ایران. 1393; 27 (90 و 91) :33-43

URL: http://ijn.iums.ac.ir/article-1-1876-fa.html


دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری، گروه داخلی جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران (٭نویسنده مسئول) شماره تماس: 09365567410 E-mail:Elm.Mohamadi64@gmail.com
چکیده:   (2488 مشاهده)

  چکیده

  زمینه وهدف: انگیزه پیشرفت علت و دلیل رفتارها و تلاش ‌ های موفقیت آمیز در دانشجویان می ‌ باشد. این پژوهش با هدف تعیین ارتباط میان انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی عملکرد بالینی در دانشجویان پرستاری در سال 1393 انجام شده است.

  روش بررسی: در این مطالعه همبستگی-توصیفی، 115 نفر از دانشجویان پرستاری کارورزی در عرصه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به روش سرشماری مورد بررسی قرار گرفتند. داده ‌ ها بوسیله فرم مشخصات فردی، پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس و خودکارآمدی عملکرد بالینی جمع آوری گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون‌های توصیفی، ضریب همبستگی اسپیرمن و آزمون‌ یو من ویتنی به وسیله نرم افزار SPSS نسخه 16 استفاده گردید.

  یافته ها: انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی عملکرد بالینی دارای همبستگی مثبت و معناداری بود (01/0 > P و 61/0 = r ). سابقه اشتغال به کار دانشجویی پرستاری و مدت زمان آن و همچنین معدل کل دانشجویان با افزایش انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی عملکرد بالینی ارتباط داشت (01/0 > P ).

  

نتیجه گیری کلی: باتوجه به یافته ها، اتخاذ راهبردهای آموزشی مناسب در راستای ارتقاء انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی بالینی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
متن کامل [PDF 600 kb]   (961 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری
دریافت: ۱۳۹۳/۴/۱۷ | پذیرش: ۱۳۹۳/۷/۱۶ | انتشار: ۱۳۹۳/۷/۱۶

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به {نشریه پرستاری ایران} می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb