جلد 12، شماره 18 و 19 - ( 9-1377 )                   جلد 12 شماره 18 و 19 صفحات 89-86 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (8914 مشاهده)
در یک مطالعه زمینه­ای دیدگاههای 36 مربی و 76 دانشجوی پرستاری سال آخر در رابطه با مشکلات آموزش بالینی از طریق پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد هر دو گروه با مشکلاتی روبرو بوده اما یافته چشمگیر اینکه اکثریت هر دو گروه، در عدم حمایت از مربی/ دانشجو در موقعیت اجتماعی وآموزشی بطور جدی با مشکل روبرو بوده­اند.یافته­ها نشان داد الگوی آموزش بالینی و  نحوه کاربرد آن بطور پراکنده و ناشناخته­ای شکل گرفته است. همچنین اکثریت گروه دانشجو، اهداف و خط مشی آموزش بالینی را مبهم داشته­اند. آزمون کای دو نشان داد دو گروه در 70 درصد مشکلات مطرح شده، نظرات مشابه دارند. پژوهشگر جهت حل مشکلات، «طراحی سیستماتیک در آموزش بالینی» را مطرح نموده است.
متن کامل [PDF 1231 kb]   (2062 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری
دریافت: 1391/9/27 | انتشار: 1377/8/24

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.