TY - JOUR JF - IJN JO - IJN VL - 27 IS - 88 PY - 2014 Y1 - 2014/6/01 TI - Nursing Students’ Experiences of Communication with Psychiatric Clients TT - تجارب دانشجویان پرستاری از ارتباط با مددجویان روانپزشکی N2 - چکیده زمینه و هدف: ارتباط با بیمار روانی به علت وجود اختلال در فرآیندهای شناختی، هیجانی و رفتاری بیمار، به مهارتهای خاصی نیاز دارد. با توجه به اهمیت آگاهی از تجارب واقعی دانشجویان در حوزه آموزش عملی و به منظور بهبود کیفیت آموزش و نیز با تکیه بر قابلیت های رویکرد کیفی، پژوهش حاضر با هدف شناخت تجارب ارتباطی دانشجویان پرستاری با مددجویان روانپزشکی انجام شده است. روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه کیفی ازنوع پدیدارشناسی است. مشارکت کنندگان 15 نفر از دانشجویان پرستاری دختر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد بودند که بر اساس نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب شدند. جمع آوری اطلاعات از طریق مصاحبه عمیق بدون ساختار تا رسیدن به اشباع اطلاعاتی ادامه یافت. اطلاعات بدست آمده به روش Collaizzi مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. یافته ها: از مجموع 90 کد استخراج شده ازمتن مصاحبه ها، در نهایت مضامین و مفاهیم اصلی در قالب چهار تم شامل فراگیری مهارتهای ارتباطی، ارتباطات مبتنی بر وظیفه، سازگاری روانی - اجتماعی و اضطراب دسته بندی شدند. نتیجه گیری کلی: شناخت عمیق تجارب دانشجویان به درک بهتر مسائل و مشکلات ارتباطی آنان با مددجویان روانپزشکی کمک می کند. SP - 56 EP - 65 AU - Ahmadifaraz, M AU - Amini, R AD - Master degree in Nursing, Dept. of Nursing, Najafabad Branch, Islamic Azad University, Isfahan, Iran. (*Corresponding author). Tel: +98-3142292588 Email: m.ahmadifaraz@off.iaun.ac.ir KW - Communication KW - Communication KW - Clinical Skills KW - Psychiatric ward KW - Qualitative Research UR - http://ijn.iums.ac.ir/article-1-1803-fa.html DO - 10.29252/ijn.27.88.56 ER -