AU - Maryam Alikhani, AU - Farangis Shahpourian, AU - Fateme Maboodian, AU - Parviz Kamali, TI - Defining stressor clinical activities from nursing students perception PT - JOURNAL ARTICLE TA - IJN JN - IJN VO - 2 VI - 2 IP - 2 4099 - http://ijn.iums.ac.ir/article-1-1074-fa.html 4100 - http://ijn.iums.ac.ir/article-1-1074-fa.pdf SO - IJN 2 AB  -   آنچه در پیش چشمهای شماست، حاصل پژوهشی است توصیفی، که بر روی 195 دانشجوی دختر سالهای دوم،سوم و چهارم لیسانس پرستاری انجام پذیرفته است. در این پژوهش پرسشنامه ای حاوی 93 سوال – هر یک از سوالها معرف یک تجربه پرستاری اولیه و اساسی – مورد استفاده قرار گرفته است. این تجارب تحت عنوان چهار گروه کلی،(یعنی مراقبتهای جسمانی از بیمار،تماسهای بین فردی با بیمار و خانواده اش، تماسهای بین فردی، با کادر آموزشی و درمانی در محیطهای کارورزی، و برخورد با عوامل محیطی، تقسیم بندی شده، و در یک مرحله، جهت پاسخگویی در اختیار واحدهای مورد پژوهش قرار گرفته است.   یافته های پژوهش، بیانگر آن است که اولا انواع تجارب بالینی تنیدگی آور، در دانشجویان سالهای مختلف پرستاری متفاوت است. ثانیا با افزایش سالهای تحصیلی از تعداد تجارب پرستاری همراه با تنیدگی در دانشجویان کاسته می شود. به عبارت دیگر سالهای تحصیلی بر نحوه درک فردی دانشجویان از تجارب بالینی پرستاری تنیدگی آور موثر است. CP - IRAN IN - LG - eng PB - IJN PG - 5 PT - Research YR - 1988