%0 Journal Article %A Mohamadi, E %A Bana Derakshan, H %A Borhani, F %A Hoseinabadi Farahani, MJ %A Pour Hoseingholi, MA %A Naderi Ravesh, N %T Relationship between Nursing Students’ Achievement Motivation and Self-efficacy of Clinical Performance %J Iran Journal of Nursing %V 27 %N 90 %U http://ijn.iums.ac.ir/article-1-1876-fa.html %R 10.29252/ijn.27.90.91.33 %D 2014 %K Achievement, Motivation, Self-efficacy, Clinical Competenc, Nursing Students, %X چکیده زمینه وهدف: انگیزه پیشرفت علت و دلیل رفتارها و تلاش ‌ های موفقیت آمیز در دانشجویان می ‌ باشد. این پژوهش با هدف تعیین ارتباط میان انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی عملکرد بالینی در دانشجویان پرستاری در سال 1393 انجام شده است. روش بررسی: در این مطالعه همبستگی-توصیفی، 115 نفر از دانشجویان پرستاری کارورزی در عرصه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به روش سرشماری مورد بررسی قرار گرفتند. داده ‌ ها بوسیله فرم مشخصات فردی، پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس و خودکارآمدی عملکرد بالینی جمع آوری گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون‌های توصیفی، ضریب همبستگی اسپیرمن و آزمون‌ یو من ویتنی به وسیله نرم افزار SPSS نسخه 16 استفاده گردید. یافته ها: انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی عملکرد بالینی دارای همبستگی مثبت و معناداری بود (01/0 > P و 61/0 = r ). سابقه اشتغال به کار دانشجویی پرستاری و مدت زمان آن و همچنین معدل کل دانشجویان با افزایش انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی عملکرد بالینی ارتباط داشت (01/0 > P ). نتیجه گیری کلی: باتوجه به یافته ها، اتخاذ راهبردهای آموزشی مناسب در راستای ارتقاء انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی بالینی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. %> http://ijn.iums.ac.ir/article-1-1876-fa.pdf %P 33-43 %& 33 %! %9 Research %L A-10-1261-2 %+ Master. Student of Nursing. Faculty of Nursing and Midwifery, ShahidBeheshti University of Medical Sciences, Tehran, Iran (٭Corresponding author). Tel: 09365567410 Email: elm.mohamadi64@gmail.com %G eng %@ 2008-5931 %[ 2014