@ARTICLE{Rafii, author = {Rafii, F and }, title = {APPLICATION OF TWO EDUCATIONAL THEORIES IN THE CLASSROOM}, volume = {15}, number = {32}, abstract ={  تدریس امر ی پیچیده است که نیاز به چارچوبی معین دارد. در صورت عدم وجود یک چارچوب مشخص، عقاید ذهنی و شخصی بر امر آموزش حاکم می شود. نظریه های آموزش و یادگیری، چارچوب مدونی را برای آموزش فراهم می کنند. این مقاله دو نظریه ساخت گرا و یادگیری اجتماعی را توصیف کرده و کاربرد آن ها را در کلاس درس توضیح می دهد.   در نظریه ساخت گرا اعتقاد بر این است که دانش، از فردی به فرد دیگر قابل انتقال نیست و باید توسط هر شخص دوباره ساخته شود. اعتقاد نظریه یادگیری اجتماعی بر این است که یادگیری در یک زمینه اجتماعی روی می دهد و افراد از طریق مشاهده، تقلید و الگوبرداری از یکدیگر می آموزند.   کاربرد این نظر یه ها در کلاس درس به اساتید امکان می دهد تا پایه دانش مشترک و زبان مشترکی برای آموزش داشته باشند.   }, URL = {http://ijn.iums.ac.ir/article-1-94-fa.html}, eprint = {http://ijn.iums.ac.ir/article-1-94-fa.pdf}, journal = {Iran Journal of Nursing}, doi = {}, year = {2002} }