جلد 18، شماره 41 و 42 - ( بهار و تابستان 1384 )                   جلد 18 شماره 41 و 42 صفحات 93-110 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

H. Peyravi, M. Yadavar Nikravesh, Oskouie F, C. Berterö. CARING-ORIENTED RELATIONSHIPS IN STUDENT NURSES’ CLINICAL EXPERIENCE. IJN. 2005; 18 (41 and 42) :93-110
URL: http://ijn.iums.ac.ir/article-1-22-fa.html
حمید پیروی ، دکتر منصوره یادآور نیکروش ، حقدوست اسکوئی سیده فاطمه، کارینا برترو . ارتباطات مراقبت مدار درتجربه بالینی دانشجویان پرستاری. نشریه پرستاری ایران. 1384; 18 (41 و 42) :93-110

URL: http://ijn.iums.ac.ir/article-1-22-fa.html


، hpeyravi@hotmail.com
چکیده:   (10192 مشاهده)

پرستاری رشته ای مبتنی بر عمل است. نقش عمده ای که کار در بالین در توسعه مهارت های پرستاری دارد، دانشجویان این رشته را ملزم می سازد که یاد بگیرند چگونه در محیط بالینی به عنوان فردی حرفه ای عمل کنند. مطالعات زیادی در زمینه محیط یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری و مشکلات مربوط به آن انجام شده است، اما تجربه بالینی دانشجویان پرستاری کمتر به عنوان یک کل مورد توجه قرار گرفته است.

  روش مورد استفاده در این پژوهش پدیده شناسی و هدف اصلی آن جستجو، توصیف و تفسیر درک دانشجویان پرستاری از کار بالینی، و بدین ترتیب، بدست آوردن بینش عمیق تر در مورد تجربه کار بالینی دانشجویان پرستاری بود. این پژوهش بر مبنای روش توصیه شده توسط Van Manen انجام شد . در این مطالعه هفت دانشجوی پرستاری درباره تجربه بالینی شان مورد مصاحبه قرار گرفته و داده های بدست آمده مکتوب از این مصاحبه ها با استفاده از روش شناسی پدیده شناختی Van Manen مورد تجزیه و تحلیل توصیفی تفسیری قرار گرفت.

  یکی از مهم ترین مضمون های ظهور یافته، ″ ارتباطات مراقبت مدار ″ بود که در چهار زیر مضمون ″ چگونگی اداره بیمار ″ ، ″ ارتباط نزدیک با بیمار ″ ، ″ تقویت بیمار ″ ، و ″ همدلی ″ آن را توصیف می کردند.

  هدف پژوهش کیفی و مخصوصاً پدیده شناسی، ایجاد دانش در زمینه پدیده مورد مطالعه است. دانش ایجاد شده در این پژوهش می تواند دستمایه پژوهش های دیگر در این زمینه قرار گیرد تا افق های دیگری در مورد این پدیده گشوده شده و راهنمای آموزش بالینی رشته پرستاری قرار گیرند.

متن کامل [PDF 157 kb]   (1902 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری
دریافت: ۱۳۸۵/۹/۲۶ | پذیرش: ۱۳۹۲/۱۰/۱۴ | انتشار: ۱۳۹۲/۱۰/۱۴

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به {نشریه پرستاری ایران} می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb